Monday, July 5, 2010

Sebuah Perkenalan...........

              Jam menunjukkan 1.25 minit pagi..mata masih segar, susah nak tidur plak akhir-akhir ni.. Ermm kat sini ana saja megimbau kenangan belajar bersama sahabat-sahabat section 1 DPLI ambilan Julai 2009 di UIAM. Terlalu singkat plak rasa bila di hitung kembali..pejam-celik pejam-celik dah 10 bulan belajar sekelas..Di atas gambar di ambil ketika kelas terakhir kami bersama Dr. Norazian untuk subjek Micro Teaching.

             Rasanya masa ambil degree di UM dulu sahabt-sahabat sekelas tak la serapat macam section 1 ni. Mungkin sebab masa DPLI ni kelas banyak dalam masa 5 hari..Kadang-kadang masa padat dengan kelas, presentation dan siapkan assignment. Kelas plak ada yang 3 or 2 jam bagi satu subjek. So banyak masa dapat diluangkan bersama sahabat-sahabat. Dapat kenal sikap dan karekter masing-masing dgn lebih mendalam.

            Sekarang semua dah balik ke kampung/negeri masing-masing, menunggu penempatan untuk berkhidmat sebagai pendidik. Semuanya berdebar menanti di manakah agaknya bakal di postingkan...Yang bujang-bujang sedaya upaya pasrahkan hati kerana sedia maklum bahawa bakal ditempatkan di Malaysia Timur..ye,pengalaman mencabar bakal menyusul. Kebiasaannya kesusahan akan mengajar manusia menjadi 'insan' berguna dan cemerlang. Walau apa pun, harapnya semua sahabat-sahabat section 1 menerima dengan hati terbuka keputusannya(posting) dan berusaha menjadi ustaz/ustazah yang baik,dan berkesan kepada jiwa anak-anak bangsa. InsyaAllah

            

No comments:

Post a Comment